Drogi Użytkowniku,

Potrzebujemy Twojej świadomej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Wymaga tego od nas Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO) wchodzące w życie już 25 maja 2018 roku. Dzięki wprowadzonym zmianom będziemy jeszcze lepiej chronili Twoje dane osobowe! Poniżej wszystkie niezbędne informacje.

Administratorem danych jest Fundacja Wsparcia Rolnika Polska Ziemia z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kolejowej 45/135, 01-210 (KRS: 0000500475)
PODMIOTY, KTÓRYM POWIERZONO PRZETWARZANIE
Zaufani partnerzy – tutaj lista

Wyrażam zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies. Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych i innych parametrów zapisywanych w plikach cookies, pozostawianych w trakcie przeglądania stron i serwisów internetowych, w celach analitycznych oraz w celach marketingowych (łącznie z profilowaniem) przez Fundację Wsparcia Rolnika Polska Ziemia i jej zaufanych partnerów.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO, a jego cele to:
1. Tworzenie statystyk i dopasowanie treści stron do preferencji Użytkownika
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
3. Wykrywanie botów i nadużyć
4. Świadczenie usług drogą elektroniczną

PODSTAWY PRAWNE:

1. Świadczenie usług drogą elektroniczną – brak możliwości świadczenia usługi bez niezbędnych danych
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne – zgoda Użytkownika
3. Pozostałe – uzasadniony prawnie interes administratora danych
Podanie moich danych osobowych jest dobrowolne a podstawą ich przetwarzania jest moja zgoda. Odbiorcami danych są Google Analytics, Google Ads, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Freshmail, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Moje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Jestem świadomy swoich praw:

1. Mam prawo do wycofania się z tej zgody w dowolnym terminie, a moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu jej odwołania.
2. Mam prawo dostępu do moich danych osobowych
3. Mam prawo skorygowania niepoprawnych danych
4. Mam prawo do usunięcia informacji
5. Mam prawo do ograniczenia przetwarzania danych
6. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Mam prawo do przenoszenia danych


Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki.
Brak wyrażenia zgody uniemożliwi lub ograniczy dostęp do usług fundacji, może też wpłynąć na niektóre funkcjonalności strony.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Swoją wcześniej wydana zgode możesz cofnąć klikając przycisk u dołu strony "Cofnij zgodę"
czwartek
| 19 lipca 2018

Świat nie potrzebuje więcej plastiku. Czego więc chce Gucci?

Redakcja: | 16 października 2017

Gucci chce więcej plastikowych ubrań – taki wniosek wynika z prostej analizy logicznej, która płynie z deklaracji Gucciego, który w sezonie 2018 naturalne futra chce zastąpić ich syntetycznymi zamiennikami. 

Deklaracja jednej z wiodących marek odzieżowych – Gucci – argumentowana jest dbałością o zrównoważony rozwój i troską o środowisko naturalne, które to da się – zdaniem firmy – osiągnąć dzięki rezygnacji z używania futer pochodzenia naturalnego.

Na świecie od lat istnieje problem z produktami syntetycznymi, stąd wykreowany został – słusznie zresztą – nowy wektor wielu kierunków produkcji opierający się na używaniu maksymalnej ilości surowców pochodzenia naturalnego. Branże luksusowe, takie jak produkcja futer, mają wszystko, aby stać się swoistym kompasem dla innych gałęzi wytwórczych, które w ostatnim czasie rozpoczęły aktywny udział w kampaniach promujących produkty biodegradowalne i niemające negatywnego wpływu na ekosystem.

Z pełną odpowiedzialnością stwierdzić można, że swoją decyzją Gucci zrezygnował z tak rozumianej wizji marki.

Co faktycznie niesie za sobą decyzja związana z rezygnacją z naturalnych futer? Co tak naprawdę – na poziomie świadomym lub nieświadomym – proponują projektanci? Otóż mowa jest o zastąpieniu w pełni biodegradowalnych okryć sztucznymi zamiennikami wytworzonymi z pochodnych ropy naftowej, które rozkładają się ponad 1000 lat. To jednak nie jedyna szkoda wyrządzona środowisku.

Zwierzęta futerkowe pełnią w obiegu rolniczym, lub szerzej – gospodarczym, istotną funkcję bioutylizatora. Norki amerykańskie, bo te łasicowate najczęściej hoduje się na polskich i innych europejskich fermach, żywią się pozostałościami po produkcji drobiu i przetwórstwie rybnym, co tylko w naszym kraju przekłada się na ponad 750 tys. ton rocznie (z około 800 tys. ton ogółem). Odpady (tzw. uppz) warte są niemal 1 mld zł rocznie i tyleż samo trafia regulaarnie do kieszeni polskich drobiarzy i przedstawicieli branży rybnej. Tę samą kwotę, gdyby nie funkcjonowanie ferm futrzarskich, rolnicy musieliby zapłacić wyspecjalizowanym firmom utylizacyjnym za… spalenie odpadów. Spalanie konwencjonalne, nawet przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, zawsze mieć będzie niekorzystny wpływ na środowisko naturalne. Dodatkowo odchody zwierząt futerkowych są pożądanym na rynku naturalnym nawozem, a pozostałe po produkcji skór tuszki służą do skarmiania ryb i krewetek w dalekowschodnich hodowlach. Wymieniać można długo.

Na tym wszystkim zyskują obecnie rolnicy, ale także samo środowisko. Także dbałość o zwierzęta jest w przypadku branży futrzarskiej wyjątkowa. Należy pamiętać, że produktem finalnym tej gałęzi rolnictwa jest futro, którego jakość wprost przekłada się na uzyskiwaną cenę. Dbałość o dobrostan – często aż do przesady – pozwoliła zresztą polskiej branży futrzarskiej usadowić się na pozycji jednego ze światowych liderów.

Propaganda, której uległa marka Gucci sprawiła, że swoim posunięciem zaprzeczyła ona wszystkim elementom zasady zrównoważonego rozwoju, którym to miała hołdować. Świat potrzebuj dziś więcej nauki i zdecydowanie mniej manipulacji.

Andrzej A. Suwalski


Zobacz więcej z kategorii: Polska | Świat | Gospodarka | Opinie | Bez komentarza | wSensie.tv
wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.