Drogi Użytkowniku,

Potrzebujemy Twojej świadomej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Wymaga tego od nas Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO) wchodzące w życie już 25 maja 2018 roku. Dzięki wprowadzonym zmianom będziemy jeszcze lepiej chronili Twoje dane osobowe! Poniżej wszystkie niezbędne informacje.

Administratorem danych jest Fundacja Wsparcia Rolnika Polska Ziemia z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kolejowej 45/135, 01-210 (KRS: 0000500475)
PODMIOTY, KTÓRYM POWIERZONO PRZETWARZANIE
Zaufani partnerzy – tutaj lista

Wyrażam zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies. Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych i innych parametrów zapisywanych w plikach cookies, pozostawianych w trakcie przeglądania stron i serwisów internetowych, w celach analitycznych oraz w celach marketingowych (łącznie z profilowaniem) przez Fundację Wsparcia Rolnika Polska Ziemia i jej zaufanych partnerów.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO, a jego cele to:
1. Tworzenie statystyk i dopasowanie treści stron do preferencji Użytkownika
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
3. Wykrywanie botów i nadużyć
4. Świadczenie usług drogą elektroniczną

PODSTAWY PRAWNE:

1. Świadczenie usług drogą elektroniczną – brak możliwości świadczenia usługi bez niezbędnych danych
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne – zgoda Użytkownika
3. Pozostałe – uzasadniony prawnie interes administratora danych
Podanie moich danych osobowych jest dobrowolne a podstawą ich przetwarzania jest moja zgoda. Odbiorcami danych są Google Analytics, Google Ads, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Freshmail, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Moje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Jestem świadomy swoich praw:

1. Mam prawo do wycofania się z tej zgody w dowolnym terminie, a moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu jej odwołania.
2. Mam prawo dostępu do moich danych osobowych
3. Mam prawo skorygowania niepoprawnych danych
4. Mam prawo do usunięcia informacji
5. Mam prawo do ograniczenia przetwarzania danych
6. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Mam prawo do przenoszenia danych


Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki.
Brak wyrażenia zgody uniemożliwi lub ograniczy dostęp do usług fundacji, może też wpłynąć na niektóre funkcjonalności strony.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Swoją wcześniej wydana zgode możesz cofnąć klikając przycisk u dołu strony "Cofnij zgodę"
piątek
| 20 lipca 2018

Lotnisko w Radomiu zbankrutuje? Dr Beim dla wSensie.pl: W Polsce przeinwestowano lotniska regionalne

Marcin Pawlik: | 03 lipca 2018
Lotnisko Radom

Najpierw upadłość, potem przejęcie przez PPL i funkcja zapasowego lotniska dla Okęcia. Najprawdopodobniej taka będzie przyszłość lotniska w Radomiu. Sytuację Radomia oraz innych regionalnych portów lotniczych skomentował dla nas dr Michał Beim z Instytutu Sobieskiego.

Jak poinformował IAR, wniosek o upadłość radomskiego portu cywilnego trafi do Sądu Gospodarczego w ciągu najbliższych dni. Jest to warunek konieczny do przejęcia lotniska przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, co w dalszej kolejności uczyni z portu lotniczego w Radomiu lotnisko zapasowe.

Tak całą sprawę komentuje dla nas Michał Beim z Instytutu Sobieskiego.

– Na początku trzeba jasno powiedzieć, że ten port nie upada fizycznie. To jest zabieg, żeby Polskie Linie Lotnicze mogły przejąć port. W dobie dróg ekspresowych, autostrad i poprawy kolei rola lokalnych portów lotniczych zaczyna trochę spadać. Te lotniska zaczęły funkcjonować w zupełnie nowej rzeczywistości niż wtedy, gdy były budowane

– komentuje ekspert.

– Problem w Polsce jest z przeinwestowaniem w lotniska regionalne. My widzieliśmy w pierwszych latach po wejściu do UE ogromny boom liczby pasażerów, ale ten boom wynikał z wyjazdów za pracą. Te osoby pozostając za granicą, rozluźniają więzy. Ten wzrost liczby pasażerów był jeszcze pompowany przez wzrost gospodarczy. Dziś tam, gdzie rzeczywiście są ośrodki gospodarcze ten wzrost widać i zbyt bliska odległość lotnisk od dużych ośrodków powoduje różne problemy. Radom, Łódź, Lublin – nie mówię, że te inwestycje były złe z góry. Zawsze trzeba pamiętać, że się patrzy w jakimś kontekście. My patrzyliśmy na ich wzrost zbyt optymistycznie przez ostatnie lata

– dodaje.

– Taką granicą umowną, gdy lotnisko zaczyna się opłacać, jest milion pasażerów rocznie. Taka sytuacja obejmuje tylko kilka portów lotniczych. Unia wycofała się po pewnym czasie ze wsparcia lotnisk z prostej przyczyny – uznano, że jest to zbyt ryzykowne. Ten boom na lotniska regionalne to nie jest tylko nasza przypadłość. W Hiszpanii ten problem dotknął wielu lotnisk. Takie sytuacje miały miejsce również, w wydawałoby się bardzo gospodarnych Niemczech, gdzie mamy przypadek lotniska w Kassel

– podsumowuje.

logistyka.wnp.pl/MP/Fot.wikipedia.com


Zobacz więcej z kategorii: Polska | Świat | Gospodarka | Opinie | Bez komentarza | wSensie.tv
wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.