Drogi Użytkowniku,

Potrzebujemy Twojej świadomej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Wymaga tego od nas Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO) wchodzące w życie już 25 maja 2018 roku. Dzięki wprowadzonym zmianom będziemy jeszcze lepiej chronili Twoje dane osobowe! Poniżej wszystkie niezbędne informacje.

Administratorem danych jest Fundacja Wsparcia Rolnika Polska Ziemia z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kolejowej 45/135, 01-210 (KRS: 0000500475)
PODMIOTY, KTÓRYM POWIERZONO PRZETWARZANIE
Zaufani partnerzy – tutaj lista

Wyrażam zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies. Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych i innych parametrów zapisywanych w plikach cookies, pozostawianych w trakcie przeglądania stron i serwisów internetowych, w celach analitycznych oraz w celach marketingowych (łącznie z profilowaniem) przez Fundację Wsparcia Rolnika Polska Ziemia i jej zaufanych partnerów.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO, a jego cele to:
1. Tworzenie statystyk i dopasowanie treści stron do preferencji Użytkownika
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
3. Wykrywanie botów i nadużyć
4. Świadczenie usług drogą elektroniczną

PODSTAWY PRAWNE:

1. Świadczenie usług drogą elektroniczną – brak możliwości świadczenia usługi bez niezbędnych danych
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne – zgoda Użytkownika
3. Pozostałe – uzasadniony prawnie interes administratora danych
Podanie moich danych osobowych jest dobrowolne a podstawą ich przetwarzania jest moja zgoda. Odbiorcami danych są Google Analytics, Google Ads, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Freshmail, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Moje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Jestem świadomy swoich praw:

1. Mam prawo do wycofania się z tej zgody w dowolnym terminie, a moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu jej odwołania.
2. Mam prawo dostępu do moich danych osobowych
3. Mam prawo skorygowania niepoprawnych danych
4. Mam prawo do usunięcia informacji
5. Mam prawo do ograniczenia przetwarzania danych
6. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Mam prawo do przenoszenia danych


Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki.
Brak wyrażenia zgody uniemożliwi lub ograniczy dostęp do usług fundacji, może też wpłynąć na niektóre funkcjonalności strony.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Swoją wcześniej wydana zgode możesz cofnąć klikając przycisk u dołu strony "Cofnij zgodę"
piątek
| 22 czerwca 2018

Jak Zachód chce wykończyć polską branżę transportową. "Wolny" rynek działa

Bartłomiej Orzeł: | 28 lutego 2017

Niemcy i Francja od dłuższego czasu, pod płaszczykiem dbałości o pracownika, próbują zniszczyć polską branżę transportową – branżę, w której jesteśmy europejską potęgą, co zdecydowanie nie podoba się na Zachodzie.

W roku 2015 Polska miała niemal 1/4 udziałów w europejskim rynku międzynarodowych przewozów ładunków transportem drogowym. Nasze 24,3 procent pozwoliło zdystansować Hiszpanię (10,8 procent) oraz Niemcy (8,1 procent). Skoro więc firmy zachodnie nie są w stanie konkurować na wolnym rynku, z pomocą przyszły im rządy ich krajów.

Niemcy i Francja od dłuższego czasu próbują "przepchnąć" regulacje dotyczące pensji minimalnej dla pracowników delegowanych z innych krajów, w tym m.in. z Polski, ale również Węgier i Litwy. W praktyce sama wysokość tej kwoty (8,84 euro brutto za godzinę w Niemczech, 9,76 brutto za godzinę pracy we Francji) nie jest problemem.

Polskie firmy już dziś w przeważającej większości płacą kierowcom więcej, jednak tu ujawnia się pewna patologia tocząca branżę, o której mówi się od dawna – podstawową pensję stanowi umowa o pracę na 2–2,5 tysiąca złotych netto, a reszta to po prostu diety przysługujące za pracę za granicą albo kwota "pod stołem". Od nadwyżki nie odprowadza się więc składek ani podatków.  Skoro jednak kierowcy się na to zgadzają, to nie ma co drążyć tego tematu. Problem w tym, że taka konstrukcja nie jest akceptowana przez niemieckie i francuskie sądy, które nakazują wypłacanie diet obok godzinowej pensji minimalnej w wyżej podanych wysokościach. A to winduje całościowe koszty płac do zachodnich poziomów lub nawet wyżej, po prostu zabijając konkurencję ze strony polskich firm.

Dla przedsiębiorstw ważnym problemem jest też rozrost biurokracji – pracowników, jeśli regulacje wejdą w życie, trzeba będzie zgłaszać do odpowiednich urzędów, a w przypadku braku dokumentów w trakcie kontroli grozić będą duże kary. "Zachód" jednak się nie poddaje – próbując jeszcze zmniejszyć konkurencyjność, planuje zakazać odpoczynku w kabinie pojazdu, rzekomo dbając o standard pracy.

Co się stanie, jeśli polskiemu rządowi (wraz z rządami innych krajów) nie uda się zablokować tego, że przepisy w praktyce zaczną obowiązywać? Małe firmy upadną, a duże po prostu przeniosą się, np. do Niemiec – będą płacić niższe diety, bo wtedy będzie to już transport krajowy, w którym przysługują mniejsze pieniądze. Chyba z góry wiadomo, kto wtedy straci – budżet państwa i samorządów. Te ostatnie będą mogły się jeszcze bronić przed exodusem poprzez obniżanie np. podatku od środków transportowych czy nieruchomości, ale i tak saldo będzie in minus.

Kraje Zachodu dbają o swoje interesy i tej sprawy będą bronić do samego końca. Taki już jest ten nasz unijny "wolny" rynek ze "swobodnym" przepływem usług.

Bartłomiej Orzeł

Fot. Raben Truck Photo/flickr.com

 

Zobacz więcej z kategorii: Polska | Świat | Gospodarka | Opinie | Bez komentarza | wSensie.tv
wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.