wtorek
| 13 listopada 2018

W premierowym odcinku programu "Polska na serio" Marek Miśko rozmawiał z wiceministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Grzegorzem Witkowskim. W programie poruszono m.in. temat przekopu Mierzei Wiślanej i udrożnienia polskich rzek, protestów pseudoekologów, a także konflikt polskich inwestycji z interesami Niemiec i Rosji.

– Panie ministrze, nie da się ukryć, że inwestycje związane z żeglugą śródlądową – te na zachodzie Polski – nie są na rękę Niemcom, dlatego że Ren może wtedy stracić, kiedy doprowadzicie do porządku Odrę, kiedy Czesi zdecydują się na wybudowanie, dzięki polskiemu wsparciu, względnie wsparciu unijnemu, 200 km kanału na Dunaj, prowadzącego z Odry właśnie, na swoim terytorium – Ren straci. 300 tys. ton towarów Renem przepływa każdego roku. Kamienie, żelazo, cała masa potrzebnych, ogromnych konstrukcji, których drogą nie można przewieźć. Chyba nie myślicie, że Niemcy tak łatwo pozwolą Polsce rozbudować swoją żeglugę, wiedząc, jakie to są pieniądze i że Rosjanie propagandowo zgodzą się na to, żeby Polska coś sobie wybudowała. Ja wiem – niepodległość kraju – ale nie musi pan prezydent Putin stawać i mówić "nie", wystarczy, że zadziała tutaj agentura wpływu. Przygotowując się do programu, znalazłem te informacje. Media piszą o tym, że zabieracie piasek w Krynicy Morskiej, przez tę inwestycję właśnie

– mówił Marek Miśko.

– Nie będę się przejmował Renem, nie będę się przejmował pohukiwaniami Kremla. Ja służę Polsce, Polakom, jak cały nasz rząd. Umówiliśmy się na coś z Polakami, Polacy nam zaufali i musimy to zrobić. Obiecaliśmy żeglowną Odrę, obiecaliśmy przekop przez Mierzeję Wiślaną, gdybyśmy obiecali, że będziemy chronić kornika drukarza w Puszczy Białowieskiej i ludzie by nam zaufali, to byśmy chronili kornika drukarza. Obiecaliśmy co innego, obiecaliśmy inwestycje. To prawda, te inwestycje, o których pan powiedział na zachodzie kraju, jeśli chodzi o porty i żeglugę, czy przekop przez mierzeję, one – w takiej małej skali, ale jednak – zmienią trochę układ geopolityczny i gospodarczy w tej części Europy. Skierowanie strumienia towarów do Europy Wschodniej przez porty polskie, zamiast Bremę, Hafen, czy Hamburg tudzież po zmianie kierunku tej masy towarowej ze wschodu na zachód na północ-południe, czyli południkowo będziemy dbać o kolej, drogi asfaltowe i drogi rzeczne, rzeczywiście obudzi gigantyczny potencjał i gigantyczną energię krajów na południe od nas. A to jest rynek wielosetmilionowy

– zapewniał minister Witkowski.

wSensie/marma/Fot. Agnieszka Radzik


wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „x” w prawym górnym rogu tej informacji. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej o polityce prywatności możesz przeczytać tutaj.