poniedziałek
| 19 kwietnia 2021
Redakcja | 30 marca 2021

Nadrobienie zaległości po blokadzie kanału Sueskiego może zająć miesiące!

Nadrobienie zaległości po blokadzie kanału Sueskiego może zająć miesiące!

Uwięzienie kontenerowca na Kanale Sueskim spowodowało zakłócenia w globalnym przemyśle żeglugowym. Mogą minąć tygodnie, a być może nawet miesiące, nim zaległości zostaną nadrobione.

Pomimo ponownego otwarcia Kanału Sueskiego, nadrobienie zaległości potrwa długie tygodnie

Około 30 procent światowych wolumenów kontenerów transportowych – w tym takich towarów jak meble, elektronika użytkowa, odzież i obuwie – przepływa codziennie przez Kanał Sueski o długości 193 kilometrów. Puste kontenery, których azjatyckie fabryki potrzebują do wysyłania towarów, również padły ofiarą zaległości.

Mimo iż kanał został ponownie otwarty, wpływ na globalną przepustowość i wyposażenie jest znaczący

– przekazał Maersk, największy na świecie przewoźnik kontenerowy w poniedziałkowym komunikacie dla klientów.

Maersk ma trzy statki, które utknęły w kanale, a kolejne 29 czekają na wejście. Dodatkowo przekierował 15 statków na południe Afryki aby pokonały dłuższą trasę.

Oceniając aktualne zaległości statków, przejście całej kolejki może zająć sześć lub więcej dni

– dodano w komunikacie.

Czytaj też: Chiny ostrzegają zachodnie firmy aby nie angażowały w sprawy Xinjiangu!

Kilkudniowa blokada Kanału Sueskiego doprowadziła do jednego z największych zakłóceń w światowym handlu w ostatnich latach

Szwajcarski MSC, numer 2 na świecie, przekazał osobno, że sytuacja „doprowadzi do jednego z największych zakłóceń w światowym handlu w ostatnich latach”.

Niestety, pomimo ponownego otwarcia kanału, ogromne zaległości statków oczekujących na kotwicowisku, doprowadzą do gwałtownego wzrostu liczby zawinięć w niektórych portach i możemy doświadczyć nowych problemów z zatłoczeniem

– powiedziała Caroline Becquart, starszy wiceprezes MSC.

Przewidujemy, że drugi kwartał 2021 roku będzie bardziej zakłócony niż pierwsze trzy miesiące i być może nawet bardziej wymagający niż pod koniec ubiegłego roku

– dodała.

Firmy zajmujące się przewozem kontenerów od miesięcy borykają się z zakłóceniami spowodowanymi pandemią koronawirusa i wzrostem popytu na towary detaliczne, które doprowadziły do ​​szerszych wąskich gardeł logistycznych na całym świecie.

Zaległości w Suezie mogą jeszcze bardziej utrudnić firmom europejskim i amerykańskim przechowywanie produktów na stanie.

Władze morskie Zjednoczonego Królestwa Maritime Trade Operations stwierdziły osobno, że statki zmieniające kierunek ruchu wokół Afryki mogą oznaczać, że większy ruch przechodzi przez obszary wysokiego ryzyka, na których działają gangi pirackie.

politico.com/fot.Twitter


wSensie.pl to polski portal internetowy, którego celem jest dostarczanie Czytelnikom najwyższej jakości informacji i opinii. Na naszych stronach znajdą Państwo najważniejsze informacje ze świata polityki i gospodarki, liczne wywiady i komentarze oraz wideo. 2018 Copyright wSensie.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „x” w prawym górnym rogu tej informacji. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej o polityce prywatności możesz przeczytać tutaj.